facebook
  • FORUM DIALOGU KULTUR
    Polska Nagroda im. Sérgio Vieira de Mello
  • WRITE THE GAME
    Rekrutacja zakończona
  • FORUM DIALOGU KULTUR
    SAGA - warsztaty kreatywności
  • FORUM DIALOGU KULTUR
    Niedziela u Decjusza
  • GEORGE SAND - FRYDERYK CHOPIN
    Znamy wyniki!

Dukaty Decjusza. Zakończenie programu

11 grudnia 2012 odbyły się ostatnie zajęcia w ramach programu Dukaty Decjusza. Program popularyzował wiedzę o ekonomii, numizmatyce i historii wśród uczniów szkół podstawowych i gimnazjów.

 

Tematami zajęć były wybrane zagadnienia związane z historią pieniądza, jego wartością i rolą oraz polityką monetarną. W programie udział wzięli uczniowie i nauczyciele z 10 szkół z Województwa Małopolskiego.

 

Dukaty Decjusza odbywały się w renesansowej Willi Decjusza i połączone były z noclegiem, co przyczyniło się do jego atrakcyjności i efektywności. Obcowanie z substancją zabytkową, poznawanie historii poprzez odbywanie swego rodzaju podróży w czasie czyniło naukę niezapomnianym i miłym przeżyciem oraz korzystnie wpłynęło na trwałość efektów nauczania.

 

Uczestniczący w programie uczniowie i nauczyciele otrzymali materiały dydaktyczne poświęcone historii polskiego pieniądza, reformom ekonomicznym i wyzwaniom związanym z wprowadzeniem Euro. Materiały dla nauczycieli wzbogacone były o scenariusze lekcji z uczniami nieuczestniczącymi bezpośrednio w programie.

 

Zajęcia prowadzili eksperci i specjaliści z obszaru ekonomii i kultury, którzy zaprezentowali zagadnienia związane z m.in. rozwojem ekonomii, polityką monetarną Polski i UE, numizmatyką. Zajęcia prowadzili: dr Piotr Stanek, Jakub Janus, Adam Zapała i Michał Majka.

 

W programie udział wzięło ok. 350 uczestników z: Gimnazjum w Koźmicach Wielkich, Gimnazjum w Tenczynku, Szkoły Podstawowej w Sierczy, Szkoły Podstawowej w Zakliczynie, Gimnazjum nr 2 w Oświęcimiu, Gimnazjum w Węgrzcach Wielkich, Szkoły Podstawowej w Skomielnej Białej, Szkoły Podstawowej nr 5 w Krakowie, Gimnazjum w Białym Kościele, Szkoły Podstawowej nr 2 w Krakowie.

 

 

Zobacz także