facebook
  • FORUM DIALOGU KULTUR
    Polska Nagroda im. Sérgio Vieira de Mello
  • FORUM DIALOGU KULTUR
    SAGA - warsztaty kreatywności
  • FORUM DIALOGU KULTUR
    Niedziela u Decjusza
  • GEORGE SAND - FRYDERYK CHOPIN
    Znamy wyniki!
  • CICERONE
    Wydarzenia artystyczne

Koncertowy czerwiec w Willi Decjusza

Serdecznie zapraszamy do Willi Decjusza na dwa koncerty odbywające się w ramach projektu „Dziedzictwo Chopina”. Pierwszy z nich będzie miał miejsce w niedzielę 1 czerwca o godz. 17.00. Utwory Jana Sebastiana Bacha, Aleksanda Glazunowa i Niccolò Paganiniego wykonają Aleksandra Bester (skrzypce), Natalia Stęposz (skrzypce) oraz Ludmiła Wojnarowska-Tesarowicz (fortepian).

 

Koncert w środę 4 czerwca będzie miał polsko-francuski charakter. Zabrzmią utwory Camille Saint-Saens’a, Francisa Poulenc’a oraz Fryderyka Chopina w wykonaniu Michała Jankowskiego (klarnet), Ludmiły Wojnarowskiej-Tesarowicz (fortepian) oraz Stefana Łabanowskiego (fortepian). Wydarzenie to upamiętnia 25. rocznicę pierwszych wolnych wyborów parlamentarnych. Wstęp na oba koncerty na podstawie bezpłatnych wejściówek dostępnych w punktach InfoKraków (ul. św. Jana 2, Pawilon Wyspiańskiego – pl. Wszystkich Świętych 2) oraz bezpośrednio przed koncertem.

 

 

Program koncertu 1 czerwca (niedziela), godz. 17.00

 

  • J. S. BACH (1685-1750)

andante i allegro z 2 sonaty

 

A. GLAZUNOW (1865-1936)

koncert skrzypcowy a-moll

 

  • E. LALO (1823-1892)

koncert ruski

 

  • N. PAGANINI (1782-1840)

kaprys nr.9

 

Program koncertu 4 czerwca (środa), godz. 17.00

 

Część I

 

  • Camille Saint-Saens Sonata Es dur op.167

Francis Poulenc – Sonata

 

  • Michał Jankowski – klarnet

Ludmiła Wojnarowska-Tesarowicz – fortepian 

 

Część II

 

  • utwory Fryderyka Chopina

Stefan Łabanowski – fortepian

 

 

Aleksandra Bester – skrzypaczka. Naukę gry na skrzypcach rozpoczęła w PSM im. M. Karłowicza w Krakowie pod kierunkiem mgr Swietłany Białostockiej. Brała udział w konkursach skrzypcowych, oraz kursach mistrzowskich w klasie m. in. prof. Bartosza Bryły. Jednocześnie doskonaliła swoje umiejętności pod okiem takich profesorów jak Antoni Cofalik, Marcin Baranowski i Mieczysław Szlezer. Była członkiem projektu, którego celem było zgromadzenie grupy najzdolniejszych instrumentalistów z całej Europy i stworzenie orkiestry o nazwie CEI Youth Orchestra. Występowała jako solistka w cyklu koncertów z orkiestrą symfoniczną, Krakowską Młodą Filharmonią, pod dyrekcją Tomasza Chmiela.

 

Natalia Stęposz swoją przygodę z muzyką rozpoczęła w Szkole Muzycznej I st. im. St. Wiechowicza w Krakowie, w klasie skrzypiec profesor Teresy Szarek. Kontynuowała naukę w ZPSM im. M. Karłowicza w Krakowie. Obecnie jest dyplomantką w klasie skrzypiec profesor Swietłany Białostockiej. Brała udział w różnych kursach skrzypcowych m. in. Letnia Akademia Muzyczna w Bałoszycach w klasie profesora Mieczysława Szlezera, a także w projekcie międzynarodowym Wonderful Youth Orchestra. Sześć lat grała w orkiestrze „Krakowska młoda filharmonia”.

 

Ludmiła Wojnarowska-Tesarowicz – pianistka, pedagog. Ukończyła Akademię Muzyczną w Krakowie w klasie fortepianu prof. Ireny Sijałowej – Vogel (uczennicy H. Neuhausa) i interpretację muzyki XX wieku w katedrze Wykonawstwa Muzyki Współczesnej u prof. Adama Kaczyńskiego. Pracuje w Szkole Muzycznej I i II stopnia im. B. Rutkowskiego w Krakowie na stanowisku nauczycielki gry na fortepianie i akompaniatorki. Uzupełniała studia, uczestnicząc w wielu warsztatach i kursach mistrzowskich m. in. u: Kevina Kennera, Paula Badury-Skody, Diny Yoffe. Jako akompaniatorka uczestniczyła w mistrzowskich kursach klarnetowych i saksofonowych prowadzonych przez prof. C. Delange i prof. G. Deplus (2005). Brała udział w festiwalach muzycznych i cyklach koncertowych: Międzynarodowym Festiwalu Muzyki Współczesnej (Kraków 1996-2010), Austriackim Forum Kultury, Międzynarodowym Festiwalu Klarnetowym, Międzynarodowych Dniach Kompozytorów Krakowskich, Convivium Musicum Cracoviensis. W latach 1996-2010 dokonała wielu pierwszych wykonań kompozycji Szczepana Tesarowicza. Wielokrotnie honorowana była nagrodami za akompaniament na ogólnopolskich konkursach wykonawczych.

 

Michał Jankowski – klarnecista, pedagog. Jest absolwentem Akademii Muzycznej im. K. Szymanowskiego w Katowicach w klasie klarnetu adt dr hab. Arkadiusza Adamskiego. Swoje umiejętności kształtował biorąc udział w licznych warsztatach prowadzonych m.in. przez Piotra Szymyślika, Arnaud Leroy. Laureat wielu konkursów, m.in. I miejsce w IV Konfrontacjach Instrumentów Dętych w Oławie, I miejsce w IV Festiwalu Klarnetowym w Piotrkowie Trybunalskim (kategoria – zespół kameralny), II miejsce w VII Ogólnopolskim Konkursie Zespołów Instrumentów Dętych w Warszawie, wyróżnienie w VII Festiwalu Klarnetowym w Piotrkowie Trybunalskim (kategoria – solista), II miejsce w VII Festiwalu Klarnetowym w Piotrkowie Trybunalskim (kategoria – zespół kameralny). Występuje w kraju i za granicą (Niemcy, Hiszpania, Francja, Austria, Szwajcaria) m.in. z orkiestrami: Narodowa Orkiestra Symfoniczna Polskiego Radia w Katowicach, Polska Filharmonia Kameralna (Sopot), Sinfonietta Cracovia, Filharmonia Zielonogórska, Filharmonia Opolska, Orkiestra Akademii Beethovenowskiej, Orkiestra Kameralna Miasta Tychy – Aukso, Orkiestra Wojskowa w Szczecinie, Orkiestra Wojskowa w Krakowie, pod batutą takich dyrygentów jak: Gabriel Chmura, John Axelrod, Wojciech Rajski, Jerzy Salwarowski, Łukasz Borowicz, Jerzy Maksymiuk, Wojciech Michniewski, Krzysztof Penderecki, Michał Dworzyński, Christof Wyneken, Marek Moś, Jacek Kasprzyk, Larry Livingston, Maxim Vengerow, Shizuo Kuwahara, Ludwig Wicki, Jerzy Semkow, Joe Hisaishi. Brał udział w projektach koncertowych w ramach festiwali takich jak: Beethovenowski Festiwal Wielkanocny, Warszawska Jesień, Sacrum Profanum, Wratislavia Cantas, Przemyska Jesień Muzyczna. Obecnie jest pierwszym klarnecistą Orkiestry Wojskowej w Krakowie a także pracuje w Szkole Muzycznej I i II stopnia im. B. Rutkowskiego w Krakowie. 

 

Stefan Łabanowski – pianista. Ukończył studia w Akademii Muzycznej im. Karola Szymanowskiego w Katowicach w klasie fortepianu prof. Andrzeja Jasińskiego (2002), studia podyplomowe (2002-2005) oraz studia doktoranckie w Uniwersytecie Muzycznym Fryderyka Chopina w Warszawie, pod kierunkiem prof. Bronisławy Kawalli, uzyskując stopień Doktora Sztuki Muzycznej (2012). Uczestniczył również w mistrzowskich kursach pianistycznych prowadzonych przez Kevina Kennera Laureat ogólnopolskich i międzynarodowych konkursów pianistycznych. Koncertuje w Polsce i zagranicą: USA, Francja i Niemcy. Jego repertuar obejmuje utwory J. S. Bacha, utwory muzyki klasycznej, romantycznej muzykę impresjonizmu i utwory współczesne.

 

Autor dwóch publikacji wydanych przez Uniwersytet Muzyczny Fryderyka Chopina w Warszawie – artykułów: „Z zagadnień pracy pianisty” w książce „Ćwiczenie w rozwoju i działalności muzyka wykonawcy, Teoria-Badania-Praktyka” pod redakcją Barbary Kamińskiej i Michała Zagrodzkiego (Warszawa, 2009) oraz „Muzyka jako sztuka i przedsztuka” w książce „Muzyka współczesna i jej tożsamości” pod redakcją Tadeusza Kobierzyckiego (Warszawa, 2010). Wystąpił także na konferencji „Problem wartości w refleksji o muzyce polskiej” zorganizowanej przez Uniwersytet Muzyczny Fryderyka Chopina w Warszawie w roku 2007, wygłaszając referat „Antoni Stolpe –kompozytor zapomniany”.

 

W roku 2010 ukazała się jego płyta z utworami fortepianowymi Antoniego Stolpego (18511872), wybitnego i zapomnianego polskiego kompozytora, która jest światową premierą fonograficzną. Dzieła fortepianowe Antoniego Stolpego były także przedmiotem doktoratu Stefana Łabanowskiego.

 

 

 

 

 

 

 

 Sponsorzy:

 

 

log_siemens              logo PZU

 

 

              

 

 Współpraca redakcyjna:

 

 

rmf_classic

 

 

 

Patroni medialni:

 

 

 log_www_krakow_pl                   log_w_krakowie_pl

 

kulturatka czarno-bialy               ModnyKrakow_logo_web_2012

 

 

 

Zobacz także