Publikacje

Zapis projektu edukacyjnego na rzecz promocji praw człowieka i tolerancji w Polsce realizowany przez Stowarzyszenie Willa Decjusza w 2007 i 2008 roku. Głównym jego założeniem było kształtowanie postaw otwartości na problemy mniejszości narodowych i etnicznych w kontekście problemu ksenofobii, dyskryminacji i odrzucenia, a w konsekwencji zwiększenie akceptacji osób o odmiennych cechach etniczno-kulturowych.

Międzynarodowa Konferencja „Captive Mind Revisited” jest próbą refleksji i dyskusji nad tymi zjawiskami społecznymi, które powinny stać się przedmiotem głębszego zainteresowania nie tylko środowisk akademickich, ale także tych jednostek i społeczeństw, dla których przyszłość Unii Europejskiej oraz jej wymiar polityczny, gospodarczy, społeczny i ludzki są nadal ważne. Program konferencji łączy intelektualne wystąpienia uznanych na świecie osobistości i ekspertów europejskich z debatami i sesjami dyskusyjnymi otwartymi dla przedstawicieli organizacji politycznych, środowisk akademickich i kulturalnych, organizacji pozarządowych, administracji publicznej oraz mediów z Polski i zagranicy.

Ideą Letniej Szkoły jest budowanie integracji europejskiej bez niszczenia tych aspektów kulturowych, które stanowią o odrębności i różnorodności naszej części Europy oraz przeciwdziałanie wzajemnym uprzedzeniom poprzez poznanie ich społecznych i psychologicznych źródeł oraz mechanizmów powstawania. Uczestnicy warsztatów to studenci, doktoranci, młodzi nauczyciele i dziennikarze z czterech krajów Grupy Wyszehradzkiej (po 10 osób z każdego kraju), wyłonieni na podstawie nadesłanych CV, listów motywacyjnych i referencyjnych, oraz – dodatkowo – obserwatorzy z innych krajów środkowo- i wschodnioeuropejskich.

Publikacja została wydana w ramach serii „Publicationes Collegii Iuridici de Ludovico Batthyany Nominatae”. Zawiera wybór prac uczestników Środkowoeuropejskiego Intensywnego Kursu w Gyor (Węgry) w roku 2007, realizowanego przez Batthyány Lajos Szakkollégium w Gyor, Stowarzyszenie Willa Decjusza w Krakowie, Stowarzyszenie Spraw Międzynarodowych w Pradze oraz Międzynarodowy Fundusz Wyszehradzki. Celem publikacji jest popularyzacja zagadnień związanych z integracją europejską. Publikacja została wydana w języku angielskim dzięki finansowemu wsparciu Uniwersytetu w Debreczynie.

Publikacja zawierająca najlepsze scenariusze lekcji i plany zajęć pozalekcyjnych wybrane przez członków komisji konkursowej w ramach projektu „Wielokulturowość na co dzień”. Materiały te przeznaczone są w szczególności dla nauczycieli podejmujących w pracy z młodzieżą problematykę wielokulturowości, zwłaszcza w mniejszych miastach i wioskach terenu Małopolski. Publikacja w języku polskim powstała przy współpracy Stowarzyszenia Willa Decjusza, Fundacji ZNAK oraz British Council.

Korzystając z tej witryny, zgadzasz się na korzystanie z plików cookie. Możesz zmienić ustawienia dotyczące plików cookie w dowolnym momencie, a także dowiedzieć się więcej na ich temat